مردم مؤمن و خداجوی دارالعباده یزد با حضور گسترده در نماز عید سعید قربان، نجوای «اللهم اهل الکبریای والعظمه» سر دادند.

به گزارش صبح ساباط، نماز با شکوه عید سعید قربان صبح امروز به امامت حجت الاسلام محمدی در مسجد ملا اسماعیل یزد اقامه شد. مردم مؤمن و خداجوی دارالعباده یزد با حضور گسترده در نماز عید سعید قربان، نجوای «اللهم اهل الکبریای والعظمه» سر دادند.

نماز عید سعید قربان، امروز در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان یزد نیز اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است؛ با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.

عید قربان مصادف با روز دهم ذی الحجه از عید‌های بزرگ اسلامی به شمار می‌رود که یکی از اعمال آن خواندن نماز عید قربان است که مستحب بوده و به صورت جماعت یا فرادا خوانده می‌شود.
قرائت دعای روحبخش ندبه از دیگر برنامه‌های مراسم نماز عید قربان در یزد بود.

برگزاری دعای عرفه در۲۷۰نقطه استان یزد

حجت‌الاسلام محسن پاک طینت، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به این‌که دعای روحبخش عرفه در ۲۷۰ نقطه در مساجد، تکایا و امامزادگان مختلف استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد در حدود ۷۰ نقطه در شهرستان یزد نیز دعای عرفه با حضور مردم مومن در فضایی معنوی برگزار شد.

وی افزود: در کنار برگزاری دعای روحبخش عرفه امام حسین (ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با همکاری مردم و تشکل‌ها برگزار شد.
انتهای پیام/