مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان یزد، در گفت و گو با صبح ساباط، رویکردهای استان یزد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو به میزبانی تهران را تشریح کرد و گفت: 20 شرکت هدف صادراتی از استان یزد محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی کردند.

دکتر مرتضی محمودی میمند مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان یزد در گفت و گو با خبرنگار صبح ساباط اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران۱۴۰۳(ایران اکسپو)در تهران به کار خود پایان داد و این نمایشگاه در واقع معتبرترین نمایشگاه هدفمند صادراتی کشور است.
وی، افزود: نمایندگان قریب به ۱۰۰ کشور دنیا از جمله تاجران و بازرگانان آنان برای بازدید در این نمایشگاه حضور یافتند و محصولات همه استان های ایران را مشاهده کردند و زمینه خرید و صادرات کالا فراهم شد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان یزد، تصریح کرد: استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور و نیز تولید کننده محصولات کشاورزی و گلخانه ای و تولیدات صنایع دستی و گردشگری در حوزه میراث فرهنگی دراین نمایشگاه حضور فعال داشت.
محمودی میمند، خاطرنشان کرد: رویکرد اول ما حمایت و ترغیب از شرکت های توانمند استان در حوزه صادرات ملی و بین الملی و نقش آفرینی آنان برای حضور در این نمایشگاه بود.
وی، گفت: ۲۰شرکت از استان یزد از جمله شرکت پیشگامان، نرگس پولیکمر، شرکت پازریک، شرکت ماکارانی ساوین، یزدلوله و… در این نمایشگاه حضور یافتند و محصولات خود را ارائه دادند و زمینه بازاریابی آن فراهم شد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان یزد، دومین رویکرد استان یزد برای حضور در این نمایشگه را معرفی محصولات پلاستیکی در پاویون تخصصی استان یزد با هدف حمایت از آنان بیان کرد و افزود: شرکت ها با خوشه های مرتبط با محصولات تولیدی خود حضور یافتند.
محمودی میمند، سومین رویکرد را حضور استان یزد در غرفه وزارت کشور بیان کرد و گفت: در این غرفه به معرفی توانمندی های استان یزد در حوزه های مختلف مرتبط با زنجیره های ارزش راهبردی پرداختیم و سعی کردیم ارزش های قابلیت های خود را مثل کاشی و سرامیک، نساجی و پوشاک و صنایع دستی و گردشگری و زنجیره ارزش محلی مثل محصولات گلخانه ای، شتر و ماهی فیلاپیلا معرفی کنیم.
وی، ادامه داد: حوزه «گردشگری سلامت» در این نمایشگاه معرفی شد و با دعوت از رایزنان بازرگانی کشورهای مختلف زمینه ارتقای سطح صادراتی تولیدات یزد را فراهم کردیم و تورهایی بازدید کننده از این نمایشگاه و شرکت های هدف صادراتی در غرفه یزد حضور یافتند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان یزد، اضافه کرد: رویکرد آخر ما انتقال تجربه به بازرگانان جدید بود و این که تورهای بازدید از نمایشگاه هم از تجربه بازرگانان قدیمی استفاده کنند و هم با قابلیت های نمایشگاه آشنا شوند تا در سال آینده هم نقش آفرینی نمایند.
انتهای پیام/