رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:مجمع سلامت به عنوان بازوی قدرتمند اجرای سیاست های سلامت در هر منطقه به ریاست بالاترین مقام مسئول آن شهرستان تشکیل می شود و این امر نشان از اهمیت مقوله سلامت و مشارکت سایر دستگاهها در ارتقای سلامت جامعه دارد.

به گزارش صبح ساباط؛ سید مهدی هاشمی باجگانی در مجمع سلامت شهرستان اشکذر ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: ۳۰ درصد سلامت مردم مربوط به وزارت بهداشت است و مابقی به همراهی،همکاری،احساس مسئولیت و کمک سایر دستگاهها بستگی دارد که خوشبختانه این همگرایی به نحو مطلوبی در شهرستان اشکذر وجود دارد.

وی با اشاره به سیمای سلامت این شهرستان تصریح کرد: شهرستان اشکذر براساس آمارها و در مقایسه با سایر شهرستان ها و متوسط استان،در زمینه بهداشت وضعیت بسیار مناسبی دارد و این امر ناشی از تلاش های معاونت بهداشتی دانشگاه،حمایت های مدیریت شهرستان و فرماندار اشکذر می باشد.

هاشمی باجگانی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی و تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) اشکذر در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخش اورزانس ، رادیولوژی ، آزمایشگاه و بخش اداری این مرکز درمانی در سال جدید و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با تلاش های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،پیگیری های استان و دانشگاه این بیمارستان به مرحله بهره برداری نزدیک شده است.

هاشمی به چالش های این شهرستان نظیر آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: حل این مسئله،یک عزم فراتر از دانشگاه را می طلبد و مجموعه مدیریت استان در زمینه رفع این موضوع در تلاش است و لازم است یک تعادل منطقی بین صنایع و حفاظت محیط زیست برقرار شود.

رییس دانشگاه همچنین بهداشت محیط،دفع پسماندها، آلودگی ناشی از ذبح حیوانات را از دیگر چالش های این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مجمع سلامت شهرستان،رسیدگی به این مسائل است.

هاشمی باجگانی با اشاره به مسئله حیوان گزیدگی اخیر در این منطقه گفت: با تلاش های تیم های بهداشتی،این موضوع کنترل شد و از مجمع درخواست می کنیم تا با کمک مسئولان،مراجع قضایی،نیروهای نظامی و انتظامی از وقوع چنین مواردی پیشگیری کند.