رئیس اداره دامپزشکی اشکذر: حذف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی فاسد و یا پلمب در انتظار واحد‌های متخلف است.

به گزارش صبح ساباط؛ علی نیک بین گفت: در هفت ماه سال جاری بیش از ۵۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی صورت گرفته و چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف توسط این اداره معدوم شده است.

وی افزود: مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ و گوشت قرمز و رستوران‌ها به صورت منظم و دوره‌ای مورد بازدید کارشناسان این اداره قرار می‌گیرند و با متخلفان از موازین بهداشتی به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اشکذر ادامه داد: فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی جمع آوری و معدوم می‌شوند و امکان ادامه فعالیت واحد‌های متخلف هم مشروط به رفع نواقص بهداشتی مورد تذکر خواهد بود.

نیک بین تصریح کرد: اگر مشخص شود که واحدی از چارچوب فعالیت قانونی و بهداشتی به طور مستمر عدول کرده و یا به دلیل فقدان زیرساخت مناسب، حائز شرایط فعالیت نیست طبق قانون و با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه نسبت به حذف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف و یا پلمب واحد متخلف اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی (سامانه ۱۵۱۲) به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش کنند.

  • منبع خبر : صداوسیما