آیت اله اعرافی گفت: افتخار بزرگی است که تعداد زیادی از مردم میبدسهام دار هستند، این عدالت را تامین می کند و فاصله طبقاتی را کاهش می دهد.

به گزارش صبح ساباط؛ آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور و عضو خبرگان رهبری از دانش، مدیریت، کادرسازی، فهم ‌و فکرتولیدی و اقتصاد درون زا و کاملا مردمی مردم شهرستان میبد به عنوان مهم ترین، بزرگ ترین و اصلی ترین ثروت و سرمایه میبد یاد کرد.

رئیس حوزه های علمیه کشوردر دیدار با سرمایه گذاران و صنعتگران شهرستان گفت: نمونه میبد یک نمونه واقعا  قابل عرضه برای اقتصادکشورهست یعنی  هم نسل اول هم نسل دوم و هم نسل سوم جوان از دل‌مردم، یک اقتصادکاملا مردمی و خصوصی را آفریدند و تولید کردند این خیلی افتخار بزرگی هست.در بسیاری از جاهای رسمی و غیررسمی و در دیداربا بسیاری از مسئولان کشور الگوی میبد را تشریح کرده ام که برای وزیر و مقامات مختلف  خیلی جذاب بوده است.آیت اله اعرافی گفت: افتخار بزرگی است که تعداد زیادی از مردم میبدسهام دار هستند، این عدالت را تامین می کند و فاصله طبقاتی را کاهش می دهد.

ایشان با اشاره به نقش نظام و دولت های مختلف در دستیابی به این افتخار گفت:ما قدردان نظام و دولت ها هستیم بالاخره بستر را فراهم نمودندتسهیلات دادند راه را باز کردند.میبد در این ۴۰ سال وارد این عرصه اقتصاد قوی پیشرفته شده است.اما قلب تپنده، مردم بودند، مغزمتفکرمردمی آمده خودش صنعت را شناخته قلمروهاش را کشف کرده،روش ورود در کار صنعتی را تشخیص داده و وارد میدان شده است ویک دانش فنی بسیار خوب را در این جا تولید کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اصلی ترین سرمایه های شهرستان میبد را این گونه توضیح داد:من مهم تر از آن سرمایه ای که بخش خصوصی آورده و بنیان های بزرگ صنعتی رو پدید آورده است را، مدیریت آن می دانم. مهم تر از آن مدیریت، زیر بنای مدیریت یعنی آن مغز تدبیر و فهم اقتصادی می دانم. این زنجیره ای بوده که در میبد شکل گرفته است .از فکر و تدبیر و طرح اقتصادی و بعد مدیریت کار و پس از آن جمع آوری سرمایه و به کار گیری آن در یک چرخه پیش رونده، تولیدکننده و مولد ثروت و ارایه دهنده خدمت.این دانش فنی، کادر سازی و پرورش نیرو واقعابسیار ارزشمند هست.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به قدرت بالای مدیریت و برنامه ریزی سرمایه گذاران میبدی گفت:  حداقل در ۲۰ نقطه کشورصاحبان فکرو سرمایه گذار و مدیر میبدی وارد میدان شده و یا مشاوره داده‌اند.بنابراین تولید این دانش، دانش فنی و  مدیریت و آگاهی های لازم برای مدیریت صنعت این چیزی است که در این جا شکل گرفته است. این از همه چیز مهم تر هست یه سرمایه بزرگی هست. دانش، مدیریت، فهم و فکر تولیدی و اقتصادی سرمایه اصلی است.این ارزشی هست که شما تولید کردیداین را واقعا پاس می داریم تشکر می کنیم. کارشما خدمت به میبد، استان، کشور و جایگاه کشور هست. کار برای رشد و شکوفایی صنعت و تولید در کشور ارزش ذاتی دارد. کار شما عبادت است.

الگوی صنعت میبد را به عنوان الگویی درون زا، خودجوش و متکی به فکر و تدبیر مردمی در کنار کمک هایی که  دولت انجام می دهد را در سایر نقاط کشور به عنوان الگو ارایه می کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فرهنگ مردمی عمیق و ریشه دار میبد نیز گفت: در فرهنگ‌شهر هم مانند اقتصاد متکی به مردم هستیم. این الگوی مردمی عمیق و ریشه دار با این دانش فنی و عزم مردمی راباید ستود و برآن تاکید کرد.

افتخار بزرگی است که تعداد زیادی از مردم میبدسهام دار هستند، این عدالت را تامین می کند و فاصله طبقاتی را کاهش می دهد.

آیت الله اعرافی در پایان این بخش از سخنان خود یکی دیگر از ویژگی های خوب شهرستان میبد را سهام داربودن مردم در صنعت برشمرد و در رابطه با اثرات این موضوع گفت:میبد در عدالت هم پیشگام هست حدود ۲۰۰تا۳۰۰ نفر سرمایه گذار رده یک داریم ولی دامنه سهام داران صنعت باز هست چند هزار نفر در صنعت میبد سهام دارند و این هم از کارهای خیری هست که می تواند الگو شود،عدالت را تامین می کند و فاصله طبقاتی را کاهش می دهد. این افتخار بزرگی هست که تعداد زیادی از مردم سهام دار باشند هم اهل کار باشند هم سهام دار هستند.این برکتش  به سرمایه گذار هم می رسد.