مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد در نشست کنترل و پایش محور گردشگری در سند یزد نوین از هوشمند شدن نظارت بر ترافیک بافت تاریخی شهر یزد خبر داد.

به گزارش صبح ساباط؛ احمد آخوندی مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد در نشست کنترل و پایش محور گردشگری در سند یزد نوین از هوشمند شدن نظارت بر ترافیک بافت تاریخی شهر یزد خبر داد.

آخوندی در این نشست که با مرور مصوبات و پروژه‌های تعریف شده محور تحولی گردشگری همراه بود هوشمندسازی نظارت بر ترافیک بافت تاریخی شهر یزد را یکی از مهم‌ترین اقدامات در دست انجام در حوزه گردشگری یزد دانست و گفت: برای هوشمندسازی نظارت ترافیکی بافت تاریخی شهر یزد چند دوربین خریداری شده که انتظار می‌رود تا ماه آینده پایه‌های آن‌ها نصب شود.

وی همچنین افزود: در بافت تاریخی شهر یزد ۴۰۰ مکان تاریخی و خانه شناسایی شده که در حال تعمیر و مرمت است.

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به لزوم ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری شرکت هواپیمایی یزد ایر را از مهم‌ترین اقدامات استان در حوزه گردشگری دانست و گفت: «از ۱۶ مرداد امسال بازرگانی شرکت یزد ایر مستقل شده و فروش بلیط نیز توسط خود این شرکت و به نام یزد ایر صادر می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور راه اندازی مرکز آموزش و توسعه انسانی گردشگری قرار شده است پردیس هواپیمایی دانشگاه تهران در یزد مستقر شود.

آخوندی گردشگری موضوعی، شکار و حیات وحش و گردشگری مبتنی بر فناوری‌های نوین را از دیگر پروژه‌های در دست تدوین و اقدام در حوزه گردشگری استان یزد دانست.

اکرم فداکار مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در این نشست با تکیه بر مفهوم عدالت در سند تحولی یزد نوین خواستار توجه بیشتر به نقش و سودرسانی پروژه‌های تحولی حوزه گردشگری به ویژه در حوزه اجرا و مدل‌های حقوقی به شهروندان استان یزد گردید.

گفتنی است؛ محور گردشگری یکی از محورهای ۱۵ گانه تحولی در سند یزد نوین است که در افق ۱۴۰۴ برای توسعه استان تدوین شده و در حال حاضر پروژه‌های آن مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.