اداره امور مالیاتی استان اعلام کرد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای توسعه و عمران شهرستان یزد، بیش از هزار میلیارد ریال توسعه و عمران ابرکوه، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال توسعه و عمران اردکان و بیش از هزار میلیارد ریال توسعه و عمران شهرستان بافق به شهرداری‌ها و دهیار‌ها واریز شده است.

به گزارش  صبح ساباط، اداره کل امور مالیاتی استان در پیامی به ارائه گزارشی از شیوه مدیریت مالیات‌های پرداخته شده شهروندان در سال گذشته پرداخت.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در راستای توسعه و عمران استان واریز شده است.

همچنین بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای توسعه و عمران شهرستان یزد، بیش از هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران ابرکوه، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران شهرستان اردکان و بیش از هزار میلیارد ریال برای توسعه و عمران شهرستان بافق به شهرداری‌ها و دهیار‌های این شهرستان‌ها واریز شده است.

سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان بهاباد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، شهرستان تفت بیش از هزار میلیارد ریال، شهرستان خاتم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال، شهرستان مهریز بیش از هزار میلیارد ریال، شهرستان میبد بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و شهرستان اشکذر هم بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بخش سلامت استان هم از این مالیات بی نصیب نبوده و در سال ۱۴۰۱ بیش از هشت هزار میلیارد ریال و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز بیش از هزار میلیارد ریال به این بخش پرداخت شده است.