وکیل پایه یک دادگستری با بیان این که پیگیری‌های چندساله از سوی موسسه حامیان حیات پاک اشکذر و وعده های داده ‌شده از سوی مسئولان عمل نشده است؛ گفت: قرار است که این موضوع از طریق قانونی و قضایی پیگیری شود.

به گزارش صبح ساباط؛ علی دهقانی وکیل پایه یک دادگستری در مصاحبه با ماهنامه آوای اشکذر با اشاره به حساسیت مردم نسبت به آلاینده بودن کارخانه شیشه و امور مربوط به حفظ سلامت، گفت: در راستای وظایف حرفه‌ای و شهروندی و به درخواست موسسه حامیان حیات پاک اشکذر، پرونده شکایت از کارخانه شیشه مظروف را پذیرفتم.

این وکیل برجسته استان اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌ ی شیشه مظروف درحال ساخت و راه ‌اندازی است و پیگیری های اداری برای توقف عملیات ساخت موثر نبوده است ، در نهایت این موسسه محیط زیستی و جمعی از معتمدین محلی تصمیم گرفتند که از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی اقدام کنند.

وی با بیان این که پیگیری‌های چندساله از سوی موسسه حامیان حیات پاک اشکذر صورت گرفته ولی متأسفانه به وعده های داده ‌شده از سوی مسئولان عمل نشده است، افزود: قرار است که این موضوع از طریق قانونی و قضایی پیگیری شود.

دهقانی اشکذری در پاسخ به این سوال که آیا تخلفاتی در خصوص کارخانه شیشه مظروف اتفاق افتاده است، اظهار کرد: با بررسی هایی که مؤسسه حیات پاک اشکذر انجام داده است، در خصوص اعطای مجوز برای تأسیس این کارخانه و ادامه فعالیت های آن گویا تخلفاتی صورت‌ گرفته و در ادامه و با وجود قول‌های مساعدی که برای توقف عملیات اجرایی داده‌ شده است به این وعده ‌ها تاکنون عمل نشده است البته احراز قطعی تخلفات ، در زمان اعلام نظر قطعی مراجع قضایی و سازمان های بازرسی ذی ‌ربط روشن خواهد شد.

این وکیل پایه یک دادگستری برخی تخلفات را مربوط به شهرستان و برخی دیگر مربوط به مسئولان استان دانست و گفت: این تخلفات از سوی مراجع ذی‌صلاح شهرستان و استان پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب های جدی محیط زیستی و بهداشتی ناشی از آلایندگی صنایع مستقر در شهرستان، تصریح کرد: پیگیری جدی این موضوعات توسط عموم مردم و رسانه ‌ها اعم از روزنامه و نشریه های کاغذی و مجازی می ‌تواند بسیار مؤثر باشد و هم چنین استفاده از فیلم و حتی تهیه مستند یا عکاسی نیز در این زمینه ‌ها می تواند موثر باشد.

دهقانی اشکذری یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند را مراجع قضایی و قانونی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: به همت مؤسسه حامیان حیات پاک اشکذر و به وکالت از این مؤسسه برای احقاق حقوق مردم تلاش می کنیم و در مجموع به نتیجه این موضوع بسیار خوش ‌بین هستم.

وی بابیان این که مسئولان قضایی فعلی شهرستان ازجمله دادستان و ریاست دادگاه خود از افراد دلسوز و دغدغه‌ مند هستند، خاطر نشان کرد: حقوق عموم مردم جزء اولویت‌های جدی مسئولان ذی‌ربط شهرستان و استان است و در صورت احراز تخلفات و قصور از سوی هر فرد یا مسئولی قطعاً اغماض نخواهند کرد و برخورد قانونی خواهند داشت.

این وکیل برجسته استان در پایان تاکید کرد: مردم عزیز اشکذر را در جریان روند پرونده قرار خواهیم داد و علاوه‌ بر تعهد حرفه ای و وکالتی، به ‌عنوان یک اشکذری، تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم شهرستان انجام می دهم و با همراهی مسئولان قضایی و بازرسی مربوطه به نتیجه موضوع خوش ‌بین هستم.