عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد یزد طرح مهارت‌یار را یکی از طرح‌های موفق ارتباط صنعت با دانشگاه دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح  ۴۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه صنعت شدند و اکنون در کارخانه مشغول به کار هستند.

به گزارش صبح ساباط؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا از یزد، سیدعلی المدرسی عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد یزد در جلسه‌ای که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و استادان دانشگاه و مسئولان استان در دانشگاه یزد برگزار شد، خانواده دانشگاه آزاد یزد را شامل ۲۲ هزار نفر دانست که ۱۹ هزار دانشجو در ۱۰ شهرستان و ۵ هزار دانش‌آموز در ۲۶ مرکز آن در حال تحصیل هستند.

عضو هیئت رئیسه آزاد یزد بیان کرد: ۳۵۰ هیئت علمی شامل ۱۰ استاد تمام ۳۳ دانشیار و ۲۰۳ استادیار تدریس دانشجویان و ۵۰۰ نفر معلم تمام تلاش خود را برای آموزش دانش آموزان به کار گرفته و در حوزه سلامت هزار دانشجوی پزشکی دانشکده علی بن ابیطالب آزاد یزد در تنها مرکز درمانی بیمارستان شاه‌ولی خدمت رسانی به هم‌وطنان را برعهده دارند.

المدرسی با اشاره به طرح پویش و تربیت متخصصان و پژوهشگران مورد نیاز کشور در دانشگاه آزاد اعلام کرد: در این طرح ۸ واحد کارآموزی برای دانشجویان کارشناسی، ۴ واحد برای دانشجویان ارشد و ۸ واحد برای دکتری در نظر گرفته شده که با تغییراتی که در سیستم آموزشیار داده شد، دانشجو مکلف است این واحدها را اخذ و در محل کارخانه و صنعت گذرانده و در آن نمره قابل قبول کسب کند تا بتواند فارغ التحصیل شود.

استاد تمام دانشگاه طرح مهارت‌یار را یکی از طرح‌های موفق ارتباط صنعت با دانشگاه دانست و اظهار کرد: در این طرح کلاس درس در کارخانه تشکیل شده و دانشجویان آموزش‌های تئوری را در محل کارخانه به صورت عملی خواهند دید که با اجرای این طرح ۴۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه صنعت شدند و در کارخانه مشغول به کار هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه مستقراست و از دو مرکز رشد، یک مرکز به سطح یک ارتقا یافته و توانست مجوز پردیس فناوری را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کند.

المدرسی فعالیت‌های دیگر دانشگاه را شامل مولدسازی و ایجاد مراکزی که در آن اعضای هیئت علمی از تخصص آن‌ها استفاده شود مانند مجموعه مکانیک و آزمایشگاه آفات بیولوژیک که در آن از کنه برای مبارزه با آفت‌ها استفاده می‌شود نام برد و گفت: تغییر و تحول را از دانشکده‌ها شروع کردیم.

وی با اشاره به دانشکده تعلیم و تربیت بیان کرد: دانشجویانی که خواستار کار در حوزه تعلیم و تربیت مدارس هستند ترم‌های پایانی خود را در مدرسه و در کنار معلمان خواهند گذراند و محفوظات دانشگاهی خود را در عرصه و عمل به کار خواهند گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد افزایش ۳۰ درصدی جمعیت دانشجو را نشانه موفقیت طرح مهارت یار و استقبال عمومی استان برای ورود به دانشگاه آزاد جهت افزایش مهارت ذکر کرد و از وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواستار اجرایی شدن این طرح برای دانشگاه‌های کل کشور شد.

شایان ذکر است؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی یزد، استاندار و مسئولان استانی انجام شد از تجهیزات، امکانات و افتخارات دانشگاه آزاد اطلاع یافت.