همزمان با هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ائمه جمعه اشکذر و رستاق، مدیرکل پست استان، مدیران کل دفتر امور شهری و شوراها و دفترفنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، فرماندار و معاونین فرمانداری، بخشداران بخش مرکزی و خضرآباد، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر و جمعی از مسئولان شهرستانی از نماد نخل میدان ورودی شهر اشکذر به طور رسمی رونمایی شد.

به گزارش صبح ساباط؛ همزمان با هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ائمه جمعه اشکذر و رستاق، مدیرکل پست استان، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرماندار و معاونین فرمانداری، بخشدارن بخش مرکزی و خضرآباد، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر و جمعی از مسئولان شهرستانی از نماد نخل میدان ورودی شهر اشکذر به طور رسمی رونمایی شد.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این مراسم گفت: نماد نخل از دیرباز در آداب و رسوم مردم دارالعباده جایگاه ویژه ای را داشته و مراسم نخل برداری حسینیه سفید اشکذر در روز عاشورا به عنوان یکی از مراسمات بسیار باشکوه عزاداری دهه اول محرم مردم این منطقه به شمار می رود.

ابوالحسینی تاکید کرد: حادثه کربلا در شکل گیری فرهنگ عاشورایی و تاریخ تمدن ساز نقش بی بدیلی را داشته است و امروز باید تلاش کنیم تا پیرو راهی باشیم که سید الشهداء آن را در روز عاشورا دنبال می کرد.

وی در ادامه گفت: همزمان با هفته دولت بالغ بر ۴۰ پروژه درحوزه عمران شهری و روستایی و در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف شهرستان اشکذر با اعتباری بالغ بر یازده هزار چهارصد میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

ابوالحسینی با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام اظهار داشت: با برنامه ریزی و با همت مسئولان به دنبال تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام در مناطق مختلف استان هستیم تا مردم نیز بتوانند از خدمات مطلوبی که با تکمیل این پروژه ها ارائه خواهد شد، بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود حادثه کربلا را در طول تاریخ بشر بی نظیر عنوان کرد و گفت: خون همیشه جاری امام حسین در حادثه کربلا نهضت عظیمی را برپا کرده که در طول تاریخ مایه حرکت، پویایی و آزادی خواهی بوده است و شما گوشه ای از این عظمت را در پیاده روی ایام اربعین می بینید.

ساماندهی میدان ورودی شهر به عنوان اولویت کاری

بنابر این گزارش احمد علی دهقان منشادی شهردار اشکذر در این مراسم گفت: عملیات احداث نماد نخل میدان ورودی شهر اشکذر با تهیه طرح اولیه در سال ۱۳۹۵ آغاز و عملیات شناژ بندی و بتن ریزی زیرساخت اولیه کار انجام و با دیوارچینی سکو ها و حوض آبنما و نصب سازه نماد نخل کار دنبال شد.

دهقان منشادی افزود: تا این مرحله از کار که تا سال ۱۳۹۷ به طول انجامید بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شد که بعد از آن به دلیل محدودیت های مالی کار پروژه تعطیل شد.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر اشکذر در دوره ششم تکمیل این پروژه و ساماندهی میدان ورودی شهر به عنوان اولویت کاری در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ میلیارد تومان دیگر هزینه شده که هزینه کرد کل پروژه از ابتدا ۸ میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات داخلی شهرداری اشکذر تامین شده است.

شهردار اشکذر ادامه داد: کاشی کاری حوض، تکمیل سیستم آبنمای میدان ، نماچینی سنتی و بند کشی نماها، نورپردازی ،رنگ آمیزی سازه المان، مقاوم سازی پایه های سازه نخل، محوطه سازی و اصلاح فضای سبز از جمله اقداماتی بوده که ظرف دو سال گذشته انجام شده و امروز شاهد رونمایی رسمی از آن هستیم.

شایان ذکر است؛ در این مراسم روح الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر به دست آوردهای دولت سیزدهم و اقدامات انجام شده توسط دولت در حوزه های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی در این شهرستان پرداخت.