مدیرعامل برق منطقه‌ای گفت: بالغ بر 36 میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف برق در قالب بخشش جریمه، کاهش قبوض برق و غیره به صنایع استان پرداخت شده است.

به گزارش صبح ساباط؛  ابوالفضل اسدی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که صنایع بیشترین مصرف کنندگان برق استان هستند گفت: ۷۵ درصد مصرف انرژی در استان یزد صرف صنایع می‌شود و تنها ۱۱ درصد برای مصارف خانگی مصرف می گردد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد پیک نیاز مصرف استان را ۲۰۵۲ مگاوات دانست و ابراز داشت: پیک نیاز مصرف استان از ابتدای امسال ۱۹۳۵ مگاوات بوده و در هفته اول خرداد ماه نیز رقم مصرف برق به ۶۱ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید که ۷۵۰۰ مگاوات بیشتر از حداکثر اوج بار در سال گذشته است.

وی  از اولویت‌های اجرایی برق منطقه ای استان  را حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی برشمرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال قبل جهت تأمین برق صنایع نظیر کارخانه سیمان و فولاد شاهد افزایش تولید در این صنایع بوده ایم.

اسدی با بیان این مطلب که هماهنگی و همکاری برای تأمین سوخت مولدهای اضطراری و خودتأمینی صنایع از جمله اقدامات لازم برای مدیریت مصرف برق در زمان پیک بار است گفت: : طبق هماهنگی‌های انجام شده در صورت اجرای طرح‌های بهره‌وری انرژی توسط صنایع تا ۱۳۰ درصد انرژی صرفه جویی از مدیریت بار معاف خواهند بود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با اشاره به عدم قطعی برق در استان در سال گذشته اظهار داشت: بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف برق در قالب بخشش جریمه، کاهش قبوض برق و غیره به صنایع استان پرداخت شده که در حوزه برق خانگی نیز با اجرای طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه کلیه مشترکان حتی پرمصرف‌‍ها می‌توانند با کاهش مصرف برق پاداش دریافت کنند.

اسدی تصریح کرد: پاداش ماهانه مشترکان در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات دو هزار تومان پاداش معادل ۲۰ برابر هزینه برق مصرفی در این پله، ۱۰۰ تومان دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کنند