رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: حفظ انگیزه معلمی یکی از راههای معلمان موفق و یکی از سخت ترین کارهای عصر ما است.

به گزارش صبح ساباط؛ محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در همایش تجلیل از معلمین مدارس سما شهرستان یزد با تبریک به معلمان اظهار داشت: معلمان در تقدیر و سرنوشت یک کشور و خوشبختی مردم سهیم هستند.

دهقانی اشکذری در این همایش ابراز کرد: مفتخریم که امروز دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی استان با بیش از ۲۲ هزار عضو، بیش از ۱۵ هزار دانشجوی غیر پزشکی در و بیش از هزار دانشجوی پزشکی و گرایش های آن در استان یزد فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد استان یزد تصریح کرد: همراه با بیش از چهار هزار نفر دانش آموز، ۸۰۰ کارمند، ۵۰۰ معلم و ۴۰۰ استاد در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد امیدواریم که نقش خودمان را در حوزه تربیت ایفا کنیم.

دهقانی اشکذری، حفظ انگیزه معلمی را یکی از راههای معلمان موفق خواند و افزود: یکی از سخت ترین کارهای عصر ما این است که خودمان را با نشاط و انگیزه و هدفمند نگه داریم و این مشکلات مالی، اداری و سیستماتیک ترمزهایی است که ما را از حرکت به سمت خدا باز می دارد.

وی اندیشیدن به پیامدهای کار و فعالیت امروز را یکی از راههای حوزه مدیریت بیان کرد و گفت: مثلا وقتی یک معلم، شاگردش به جایگاه خوبی می رسد و یا در رشته خوبی قبول می شود، به اندازه ای که در سال های مختلف تجلیل بشود، با دیدن موفقیت دانش آموز خود انرژی می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: این که چطور ما پیامدها و آثارهای رفتارها و تربیت خود را ببینیم، هنری است که کمک می کند انگیزه هایمان کم نشود.

دهقانی اشکذری، ادامه داد: بعضی وقتها ما با دیدن آثار کار خودمان باید به خودمان انگیزه دهیم.

وی دومین هنر معلم موفق را تربیت اراده های افراد دانست و افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند که خداوند فرشتگان را عقل محض، حیوانات را شهوت کامل و انسان ها را ترکیبی از عقل و شهوت آفرید که می توانند از فرشته برتر یا از حیوانات پست تر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، خاطر نشان کرد: یک معلم می تواند به دانش آموز بیاموزد که خداوند او را آزاد آفریده، حق انتخاب دارد و می تواند از فرشته برتر و یا از حیوان پست تر باشد.

دهقانی اشکذری تصریح کرد: این عنصر اراده انسان ها که مهمترین ویژگی خوشبختی یا بدبختی انسان است اگر یک معلم در حوزه آموزش و پرورش و تربیت در دانش آموز و نوجوان و جوان زنده نگه دارد، این انسان را به سمت خوشبختی حرکت خواهد داد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال با اخبار خوب در حوزه تعلیم و تربیت که به کمک معلمان رخ بدهد تحولی در حوزه آموزش استان خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ابراز کرد: دانشگاه آزاد مردمی ترین دانشگاه و غیر انتفاعی ترین مجموعه است چون یک ریال از شهریه آن خارج از دانشگاه و مدرسه ها هزینه نمی شود و تنها دانشگاهی به شمار می رود که با سه وزارتخانه (وزات آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت علوم پزشکی) کار می کند که این سعادت را خداوند به ما داده است.