به گزارش صبح ساباط، در شماره اول این فصلنامه که با هدف توسعه دانش بومی و شناسایی چالش ها و مسایل موجود در حوزه آموزش معلم انتشار یافت؛ مقالات ” ارزیابی فرایند تدوین سند تحولی برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران”، “بررسی اثربخشی یادگیری سیّار مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، بهزیستی تحصیلی و انگیزشی پیشرفت دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان مروست”، ” بررسی رابطة خلاقیّت هیجانی با مهارتهای فراشناختی در دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان یزد “، “شاخصه های دانشجویی و دانش پژوهی از منظر شهید ثانی با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش”، “بررسی رابطه تاب آوری با سختکوشی در دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان یزد ” و ” بررسی رویکرد درس پژوهی بر تسهیل یادگیری؛ مطالعه موردی: درسِ «برگی از تاریخ زمین» کتاب علوم تجربی ابتدایی” به چشم می خورد.
لازم به ذکر است: فصلنامه مطالعات بین رشته ای در آموزش به صاحب امتیازی دانشگاه فرهنگیان یزد و مجوز شماره۹۲۲۷۱ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیه پژوهشگران و صاحب نظران دعوت می نماید مقالات علمی و پژوهشی خود را در محورهای جایگاه آموزش و نقش آن در برنامه های ۵ ساله توسعه و سایر اسناد بالادستی، آینده پژوهی آموزش در ایران با نگاه ویژه بر تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، رویکردها و الگوهای آموزش، چالش ها و راهکارها، نظریه های مرتبط با آموزش و خاستگاه های آن در مکاتب فلسفی، اهداف، عناصر و رویکردهای برنامه های رسمی و غیررسمی و تربیت معلم، فناوری های نوین و دانش بنیان و نقش و جایگاه آن در آموزش، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و انگاره های برخاسته از آن در تربیت معلم، توانایی های شناختی و فراشناختی، انواع هوش و تفکر در آموزش، جنسیت، زبان، نژاد، قومیتها، فرهنگ ایرانی و آموزش چند فرهنگی در مدرسه، ارتباط آموزش با انواع سرمایه (اجتماعی.فرهنگی.اقتصادی و…)، مدیریت و رهبری آموزشی و نقش آن در توسعه پایدار، مطالعات تطبیقی در آموزش، نقش و جایگاه کارورزی، کارآموزی و آموزش های مهارت محور در تربیت معلم، نقش و جایگاه روایت پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی در توسعه حرفه ای معلم و سایر حوزه های مرتبط به دفتر نشریه به آدرس https://ise.cfu.ac.ir/ ارسال نمایند
Friday, 13 December , 2024