دورهمی خانواده های 4 فرزند به بالا در یزد برای اولین بار با استقبال چشمگیر این خانواده ها برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط؛ دورهمی خانواده های ۴ فرزند به بالا با عنوان «دنیای شیرین ما» برای اولین بار به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و وررزشی شهرداری، شبکه مردمی فعالین جمعیت و استانداری یزد در پارک شادی برگزار شد.

در این برنامه که با هدف نمایش شور و نشاط خانواده های پرجمعیت، ارائه خدمات به آنان، آشنا نمودن خانواده ها با یکدیگر و ترغیب و تشویق دیگر خانواده ها به فرزند آوری تدارک دیده شده بود با استقبال پرشور بیش از ۳۰۰ خانواده و با حضور جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر همراه شد.

از ویژگی های بارز این دورهمی زمینه سازی شادی و نشاط کودکان در کنار بزرگسالان بود تا بتوانند لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود بگذرانند.

مهدی وجدانی، دبیر همایش دنیای شیرین ما در این باره اظهار داشت: شبکه مردمی فعالین جمعیت یک گروه مردمی است که با هدف فرهنگ‌سازی و حرکت به سمت ازدیاد جمعیت و نسل آینده تشکیل شده و تلاش دارد  تا سبک زندگی خانواده‌های پر جمعیت را به  مردم ارائه طعم شیرین آن را به آنان بچشاند.

دبیر همایش اولین دورهمی خانواده‌های دارای ۴ فرزند افزود: یکی از طر‌ح‌ها و ایده‌هایی که به ذهن فعالین در این حوزه رسید طراحی دورهمی خانواده‌ها را در کنار یکدیگر به شکل منسجم بود تا در برنامه‌هایی که برای عامه مردم اجرا می‌شود حضور داشته و آن را به خانواده‌های دیگر جامعه نشان دهیم.

وجدانی خاطرنشان کرد: این امر به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گرفت تا مردم بدانند خانواده‌های با جمعیت زیاد و دارای بیش از ۴ نفر زندگی شیرینی را تجربه می‌کنند و آن دسته از مشکلاتی که عامه مردم فکر می‌کنند با فرزندآوری به سراغشان بیاید کاملا غلط است و در واقعیت این چنین نیست.

دبیر همایش دنیای شیرین ما ادامه داد: این اقدام ابتکارانه سبب می‌شود خانواده های پرجمعیت در معرض دید دیگر خانواده ها باشند و باهم ارتباط بگیرند لذا سعی کردیم خدمت‌رسانی خوب و درخور شان به این خانواده‌ها داشته باشیم.

برگزاری نماز جماعت و ضیافت افطار، همخوانی سرود سلام فرمانده توسط کودکان حاضر در برنامه، اجرای عروسک های غول پیکر، برگزاری مسابقه ویژه کودکان، ارائه مشاوره خانواده، توزیع بلیط رایگان وسایل بازی برای کودکان و بزرگسالان، اجرای رادیو جوانی جمعیت در محل پارک و برگزاری جنگ شادی از بخش های جذاب و مختلف این دورهمی بود

گفتنی است در این مراسم، استاندار، معاونین وی، شهردار و اعضای شورای شهر یزد نیز حضور داشتند.