مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افت تحصیلی را از آسیب های کرونا به نظام آموزشی دانست و ابراز داشت: ما برای جلوگیری از رشد این افت مجبور به حضوری کردن مدارس هستیم. 

به گزارش صبح ساباط؛ محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت اعلام برنامه های هفته معلم و آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه قطعا آینده هر جامعه ای در گرو تلاش خبرنگاران آن جامعه است و باعت تصمیم بیمه شدگی جامعه می شود.

وی افزود: امروزه در جامعه شاهد کسوت گرایی و چند صدایی هستیم و برای اینکه بتوانیم در حوزه تربیت موفق باشیم باید نگاه را اصلاح کنیم البته نه اینکه به اصول و ارزش ها پشت کنیم.

رحیمی نژاد تصریح کرد: برای ماندگاری در حوزه تربیت

باید نگاه را تقویت کنیم و به سمت توانمند کردن در این حوزه همراه با بصیرت و اقناع سازی حرکت کنیم.

وی قرار دادن معیار رفتاری برای فرزندان در حوزه تربيت را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: تعیین ملاک و شاخص در این حوزه موجب خودانگیختگی در دانش آموزان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش نقادی را رمز بقا و دوام تربیت برشمرد و ابراز داشت : باید در جهت تربیت نقادی تلاش کنیم و  و این مهم  از نقد خود معلمان شروع می شود.

وی با بیان اینکه کرونا ثابت کرد سخت ترین کار را معلمان ما انجام می‌دهند گفت: دراین ایام معلمان ما ساعت ها برای دانش آموزان وقت گذاشتند و در حالی که ارتباط گرم و نفس به نفس نبود اما این کار سخت به خوبی انجام گرفت.

رحیمی نژاد افت تحصیلی را از آسیب های کرونا به نظام آموزشی دانست و ابراز داشت: ما برای جلوگیری از رشد این افت مجبور به حضوری کردن مدارس هستیم چرا که کرونا ثابت کرد هیچ جا برای دانش آموز مدرسه و هیچ کس معلم نمی شود البته این حضوری کردن با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و انجام واکسیناسیون با اخذ رضایت نامه از والدین صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مباحث محوری هفته معلم را اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان است اظهار داشت: آیین نامه این طرح با محوریت جامعه معلمان تنظیم شده و با اصل مدرسه محوری اجرایی خواهد شد و در واقع ملاک در ارزیابی توسط شورای مدارس تعیین می گردد که امیدواریم در هفته معلم آثار این رتبه بندی مشخص گردد.

وی در پایان از آغاز ثبت نام برای آزمون مدارس نمونه دولتی، مدارس ماندگار و مدارس هئیت امنایی خبر داد و ابراز داشت: این فرایند از یکم تا دهم اردیبهشت برگزار و زمان برگزاری آزمون نیز سوم تیرماه خواهد بود.

  • نویسنده : حیران