به گزارش صبح ساباط،«مجید جوادیانزاده» به اهمیت برندسازی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت برندسازی و فرهنگسازی به فضای گسترده مجازی منتقل شده اما در صنعت چاپ با توجه به وجود دستگاهها و زیرساختهای مناسب موجود در استان یزد به خصوص در حوزه چاپ مسطح و چاپ روی اجسام سخت، باید همه دستگاهها و نهادهای تبلیغاتی به میدان بیایند.
وی از غفلت یزد از صنعت چاپ یاد کرد و گفت: باید از این صنعت برای فرهنگسازی مفاهیم انسانی و اجتماعی و فرهنگی و حتی بهداشتی به خصوص در برهه کنونی استفاده کنیم، چرا که یزد از نظر زیرساخت صنعت چاپ در کشور پیشرو بوده و ظرفیت غنی این حوزه باید مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی با اشاره به سابقه طولانی صنعت چاپ در یزد، اظهار کرد: صنعت چاپ یزد در جنوب شرق کشور حرف زیادی برای گفتن دارد که با توسعه و تحول هدفمند به خصوص در حوزه چاپ بستهبندیهای بهداشتی و مواد غذایی این جایگاه ارتقا یافته است.
وی کامل نبودن چرخه چاپ یزد به خصوص خدمات پس از چاپ را یکی از نواقص این صنعت در یزد برشمرد و گفت: در این چرخه جای صحافیها، خالی است و همین مسئله منجر شده تا عمده کتب یزد در خارج از استان به چاپ برسد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با نظارت بر بازار صنعت چاپ، تصریح کرد: ۱۱۱ چاپخانه در یزد فعال هستند که به عنوان چاپهای پیشرفته در محدوده نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت میکنند ولی چاپهای ساده در محدوده نظارتی اتحادیه چاپ و اتاق اصناف میگنجند.
وی با بیان این که هر نوع خرید و فروش ماشینآلات چاپ صرفا با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام میشود، خاطرنشان کرد: کپی و دستگاههایی با کارایی مشابه، زیرمجموعه صنعت چاپ پیشرفته نیست و زیرمجموعه صنف کتابفروشان به شمار میرود.
جوادیان زاده در پایان از آموزش در این مجموعه خبر داد و گفت: به منظور ارتقای سواد چاپ استان یزد دورههایی آموزشی برگزار میشود.
- منبع خبر : ایسنا
Friday, 13 December , 2024