مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: شاخصهای ارزیابی و رتبهبندی استانها در حوزه گردشگری شامل نرخ رشد گردشگران خارجی، برگزاری دورههای آموزشی توانمندسازی، بروزرسانی آمار و بانکهای اطلاعاتی، اجرای طرحهای پیشران و خلاقانه، معرفی توانمندیها و ظرفیتهای گردشگری، تدوین و بازنگری برنامه توسعه گردشگری، تعداد پروژههای عملیاتی شده، ارتباط موثر با بخش خصوصی و تشکلها، خدمات اطلاعرسانی و راهنمای مسافران، نرخ رشد تعداد آموزشدیدگان، تعداد شکایات ارائه شده از عملکرد مدیران، استفاده از فناوریهای نوین و تعداد تشکلهای حرفهای گردشگری است.
فاطمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای سیدن به ن عنوان اظهار داشت: اجرای طرح پژوهشی در خصوص راهکارهای جذب و افزایش ماندگاری گردشگر با تاکید بر دوران پسا کرونا، کسب رتبه برتر در تولید اقلام تبلیغاتی بر اساس شاخص های دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و توسعه زیرساختهای گردشگری از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری ۲۷۸ مورد رویداد فرهنگی- گردشگری در سطح استان با رویکرد معرفی مناطق کمتر شناخته شده و محصولات روستایی و صنایع دستی هر منطقه، تعامل موثر با تشکلهای گردشگری، فعال کردن کمیته های تخصصی گردشگری و رونق انواع گونه های گردشگری، تشکیل هسته تورهای ورودی، تعامل و همکاری با سایر دستگاهها و انعقاد تفاهم نامه همکاری، بهره گیری از ظرفیت متخصصین گردشگری در حوزه دانشگاه نیز از جمله اموری بوده که در دستور کار قرار گرفته و توانسته است استان یزد را در نیل به هدف موفق کند.
فاطمی با اشاره به افزایش نرخ ۱۵ درصدی گردشگران خارجی بیان کرد: برگزاری ۸ دوره آموزشی ویژه جامعه محلی و افزایش ۱۳ درصدی نرخ رشد آموزش دیدگان فعال در حوزه گردشگری، راه اندازی پویش های فضای مجازی، تهیه ویدئوهای تبلیغاتی معرفی یزد و مواردی از این دست از جمله مهمترین عناوین فعالیتهای اداره کل، بر اساس شاخصهای تعریف شده، بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد با تقدیر از مشارکت بخش خصوصی گردشگری، فعالین این صنعت و تلاش و همت کارکنان و کارشناسان معاونت گردشگری استان یزد اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و حمایت همه فعالین این صعنت، شاهد رشد، شکوفایی و رونق مجدد گردشگری استان در آینده باشیم.
- منبع خبر : یزد رسا
Monday, 9 September , 2024