معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان با هدف زمینه‌سازی برای خدمات‌دهی مناسب این مراکز به گردشگران و میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حامد معتمدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با اوج‌گیری سفرهای نوروزی، به منظور ایجاد بستر مناسب و بهره‌مندی کاربران جاده‌ای و ارائه خدمات بهینه به مسافران، طرح تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین‌راهی توسط واحد سرمایه‌گذاری و مجتمع‌های خدماتی رفاهی این اداره کل، با قوت اجرا می‌شود.
معتمدی از مجتمع‌های بین‌راهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور یاد کرد و افزود وظیفه و کارکرد اصلی این مجتمع‌ها، تأمین نیازهای اساسی مسافران، گردشگران و دیگر کاربران جاده و از جمله استراحت، رفع خستگی، تغذیه، تفریح، سوخت‌گیری و…است.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان آماده خدمات‌رسانی ویژه به میهمانان نوروزی هستند، افزود: در بازدید از این مجتمع‌ها تمام بخش‌ها اعم از آشپزخانه، جایگاه سوخت، ورودی و پارکینگ، رستوران، واحدهای فروش و عرضه مواد غذایی و سرویس بهداشتی و همچنین نمازخانه‌های بین‌راهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در کنار نظارت و کنترل عملکرد و نحوه خدمات این مجتمع‌ها، مسافران نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مجتمع‌ها و یا ارائه پیشنهادات خود، موضوع را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ انعکاس دهند.

این مسئول در خاتمه به یکنواختی و کویری بودن بخش زیادی از محورهای استان یزد اشاره و تأکید کرد: بر اساس نظرات کارشناسی، یکنواختی و کویری بودن محورها از جمله عوامل مؤثر در شمار بالای واژگونی‌ها محسوب می‌شود؛ لذا به رانندگان توصیه می‌شود که پس از هر دو ساعت رانندگی، مدت ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های خدمات رفاهی استراحت و از خدمات این مراکز بهره‌مند و سفری ایمن را تجربه کنند.

انتهای پیام/