به گزارش خبرنگار صبح ساباط، مردم یزد و مسافرانی که از یزد، هواپیما را برای سفرهای خود به مقاصد دور دست انتخاب می کنند و یا مسافرانی که از دیگر استان ها قصد سفر هوایی به یزد را دارند با هزار امید و آرزو بلیط تهیه می کنند تا در اسرع وقت به زندگی و برنامه خود برسند و دریغ از این که نمی دانند یا آسمان با آنان یار نیست یا بخت؟
اکنون وقتی بحث ارتقای صنعت گردشگری یزد در تابستان داغ تر از دیگر فصول است چرا برناه ریزی بهتری برای رفع نقایص فنی و یا دیگر مشکلات مرتبط با پرواز های یزد نمی شود؟
بسیاری از مردم برای جابجایی سریعتر بیماران خود و یا برای مقاصد اقتصادی و رسیدن سر قرارهای اقتصادی و کاری این مسیر هوایی را انتخاب می کنند و احتمال به خطر افتادن جان بیماران و یا خسارت مادی و معنوی نیز وجود دارد.
از سال گذشته اخبار گوناگونی در رابطه با تأخیر پرواز های یزد شنیدیم و چندین بار داد استاندار یزد را نیز درآورده بود ولی گویا قصه پرواز های یزد تمامی ندارد و مسافران باید زمانی را که با وسیله نقلیه خود و یا از طریق زمینی با قطار یا اتوبوس می پیمایند در فرودگاه ها تلف کنند و منتظر پرواز بمانند.
محکومیت «یک شرکت هواپیمایی» در یزد با شکایت یک مسافر به علت تأخیر در پرواز
در آبان ماه ۱۴۰۱ بود که خبر محکومیت «یک شرکت هواپیمایی» به عذرخواهی از مسافر پرواز یزد منتشر شد و بر این اساس، شعبه چهار دادگاه عمومی حقوقی شهرستان یزد طی دادنامهای که ۲۸ مهرماه صادر کرده و یک شرکت هواپیمایی را به پرداخت خسارات دادرسی به مسافر پرواز یزد و عذرخواهی از این شهروند و درج متن عذرخواهی در وبسایت این هواپیمایی و نیز فرودگاه شهید صدوقی یزد، محکوم کرده بود. این محکومیت به دلیل تأخیر چند باره در انجام پرواز که در چند نوبت انجام شد، صادر شد زیرا پرواز به مقصد یزد برای ساعت ۲۱:۳۰ تعیین شده بود که این هواپیمایی در نهایت در ساعت ۱:۳۵ بامداد روز بعد پرواز خود را انجام داده بود.
مهران فاطمی استاندار یزد، در ۹ تیر ۱۴۰۱ گفته بود: یزد شرکت پروازی ندارد و این در حالی است که ۵۱ درصد پروازها توسط شرکت آسمان انجام میشود که امکان حذف این شرکت وجود ندارد. این پروازها هم برای شرکت توجیه اقتصادی ندارد و سایر شرکتها نیز به این دلیل تمایلی به حضور در یزد ندارند. هر شرکت پروازی در یزد به ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و برای متقاعد کردن شرکتها کار سختی نیاز است، اما شرکت هواپیمایی تاسیس شده و چهار هواپیما تا مهرماه خریداری شده و اسم شرکت را هم متناسب با استان یزد انتخاب میکنیم. بهترین و بی نظیرترین پروازها برای ماهان است که هم اکنون یک هواپیما در یزد داریم و ظرف ماه آینده هم یک هواپیما اضافه خواهد شد.
خبر خوش استاندار یزد در ۱۴۰۱
استاندار یزد در شهریور ۱۴۰۱ و در هفته دولت در خبری خوش به مردم یزد گفت: شرکت هواپیمایی یزد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان«یزد ایر ایران» ثبت شده و دو هواپیمای ۳۱۰ شرکت هواپیمایی آسمان جزو سرمایه این شرکت قرار گرفته است.
مهران فطمی، در شهریور ۱۴۰۱ مهمترین اقدام مدیریت جدید در استان یزد را تدوین سند تحولی یزد نوین بیان کرد که متناسب با ظرفیت های موجود در دستور کار قرار گرفته است.
وی، همچنین گفته بود: استان یزد برای اولین بار یک سند تحولی در ۱۵ محور و بیش از ۱۸۰ طرح اجرایی و توسعهای شده که هر چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور مسئولان ارشد استان بررسی و پیگیری می شود.
استاندار یزد، با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت زیرساختهای گردشگری در استان یزد، تأکید کرده بود: با رایزنی انجام شده شرکت هواپیمایی ماهان وارد استان یزد شده و در گام نخست یک پرواز به استان اختصاص یافته است.
شرکت هواپیمایی «یزد ایر»در بهمن ۱۴۰۱ همزمان با مبعث رسول گرامی اسلامی در شهر میراث جهانی یزد آغازبه کار کرد
شرکت هواپیمایی یزد ایر به همت استاندار یزد با چهار هواپیمای بروز وزیرساخت های فنی، در این استان آغازبه کار کرد و ناوگان یزد ایر متشکل از دو فروند BAe/RJ و دو فروند ایرباس ۳۱۰ است که ناوگان و کرو این شرکت فعلا با همکاری ایرلاین قوی سبز می باشد و همچنین همین هواپیمای BAe۱۴۶ فعلا با رجیستر MOM متعلق به قوی سبز پرواز می کند.مقاصد خارجی ایرلاین جدید یزد ایر با ناوگان ایرباس ۳۱۰ شامل عراق، دبی، استانبول و بمبمئی و با ناوگان BAe شامل تهران، مشهد و دیگر استانهای کشور خواهد بود. شرکت هواپیمایی یزد ایر مقرر شده بود از اسفند ۱۴۰۱ در دو ماه اولیه فعالیت خود با همکاری شرکت ماهان خدمات ارائه کند و طبق برنامهریزی انجام شده قرار بود ۷۰ نیروی تخصصی در شرکت هواپیمایی یزد مشغول به فعالیت شوند و فراخوان آن اعلام شد.
به گفته«فردای اقتصاد» سهامداران شرکت یزد ایر به ترتیب شرکت سپهر کاوه کیش ۵۰ درصد، هلدینگ چادرملو ۴۹ درصد و رضا نمکشناس یک درصد است.
انتهای پیام/ص*
Saturday, 14 September , 2024