رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما در جمع مدیران مدارس سمای استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد گفت: خروجی های مدرسه ما که همان فارغ التحصیلان ما خواهند بود به عنوان مبلغ برای ورودی های جدید عمل می کنند که برای رسیدن به نتیجه بهتر باید فرایند ها را اصلاح کرد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی و فرهنگی سما یزد، غلامرضا یمینی، رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما در دومین گردهمایی منطقه ای مدیران مدارس سما و اولین کارگاه مدرسه کاوی این سازمان به میزبانی یزد، با اشاره به وجود ساختارها، اظهار داشت: ساختارها به دو نوع محدود کننده یا توانمند ساز تقسیم می شود و در می یابیم که آیا ساختار موجود به ما اقتدار در مدیریت داده است یا ارتباطات بین فردی یا همان قدرت کاریزمایی این اقتدار را می دهد؟

وی، تصریح کرد: مباحثی هست که در بعضی مدارس چون یک فرد مدیر است به اواحترام می گذارند و یا بخشی به خاطر کاریزماتیک بودن اوست.
رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما ، با اشاره به بحث های انگیزشی و محرک بیرونی گفت: اگر نیازهای زیر مجموعه تأمین نشود خودشکوفایی اتفاق نمی افتد زیرا بعضی انسان ها انگیزه های درونی دارند و آن جوشش درونی بیشتر او را تقویت می کند.
یمینی، ابراز کرد: برخی عاشق معلمی هستند ولی در برخی متفاوت است، قضاوت نمی کنم و همه این حرف ها و جهت گیری های فرهنگی، ساختار و قدرت یک مدیر مدرسه اگر آخر کار منجر به تغییر رفتار در دانش آموز نشود فایده ای ندارد.

وی، بیان کرد: هسته فنی مدرسه با همه فرایند های آن دردرون مدرسه باید اتفاق بیفتد و باید به خروجی فارغ التحصیلان مدرسه نگاه کنیم که مشخص شود هسته فنی مدرسه خوب شکل گرفته است یا خیر؟

رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما، افزود: آیا مردم، فارغ التحصیلان ما را در بیرون می بینند و آیا مدیر مدرسه ساز کاری را انجام می دهد که معلم های قد بلند از مدرسه او بیرون بیایند به طور مثال خیلی از نخبگان با گذشت سالیان دراز هنوز به مدرسه زمان تحصیل خود افتخار می کنند و آیا دانش آموز شما و یا اولیای دانش آموز به تحصیل در این مدرسه افتخار می کنند؟

یمینی، خاطر نشان کرد: خروجی های مدرسه ما که همان فارغ التحصیلان ما خواهند بود به عنوان مبلغ برای ورودی های جدید عمل می کنند که برای رسیدن به نتیجه بهتر باید فرایند ها را اصلاح کرد.

وی، با طرح این سئوالاتخطاب به مدیران حاضر در این اجلاس منطقه ای گفت:«آیا ساختار شما توانمند ساز و یا محدود کننده است؟»،« قدرت رهبری شما به خاطر چه ویژگی هایی است؟» ،«چرا شما مدیر مقبول والدین و همکارانتان هستید؟»، «شما برای مباحث انگیزشی داخل مدرسه چه کاری انجام می دهید؟» و «سیستم دردرون مدرسه برای مباحث انگیزشی اولیا و معلمان و جو فرهنگی چه کاری انجام داده است؟».
انتهای پیام/ص*