به گزارش صبح ساباط؛ محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس می باشد، هدف از راهاندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی، خدمات ارزش افزوده، دفاتر پیشخوان و تشعشعات عنوان کرد.
پاکدل با بیان این که در سه ماهه دوم سال جاری ۷۴۶ مورد شکایت در حوزه های مختلف ICT ثبت شده است، افزود: میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی روند کاهشی داشته و به ۱٫۳ روز کاری رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: در تابستان سال جاری ۸۹ درصد شکایات در حوزه سرویس های اینترنت ثابت و سیار و خدمات تلفن همراه و اکثراً مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم و توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها(FTTX) تلاش خواهد شد ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی در این حوزه بهبود یابد.
وی تصریح کرد: علیرغم افزایش محسوس حجم شکایات وارده در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و فصل پیشین، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتورها کاهش داشته و نسبت به SLA و میانگین کشوری بسیار بهتر است؛ به طوریکه در فصل تابستان میانگین رسیدگی به شکاریات ۱٫۳ روزکاری بوده در حالی که مهلت استاندارد تعیین شده برای پاسخگویی به شکایات (SLA) 10روز است.
بر اساس این گزارش؛ کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir و تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند.
Tuesday, 3 October , 2023